homeDNA is onderdeel van ECI Software Solutions
Sluiten
Nieuws en updates 5 tips voor een goed online woningdossier homeDNA

5 tips voor een goed online woningdossier

27 november 2017

Een online woningdossier is een efficiënte manier van communiceren met je klanten. Dat is handig voor je eigen organisatie, maar uiteraard wil je ook een optimale beleving voor je klanten. Met de volgende 5 tips maak je het online woningdossier van je projecten nog aantrekkelijker voor hen.

1. Houd bij de inrichting van het woningdossier de doelgroep in je vizier.

Ieder woningbouwproject is anders en trekt ook een eigen type klanten. Zijn er in je doelgroep mensen die een digitaal dossier toch nog best ingewikkeld vinden? Bied in ieder geval voldoende contactmogelijkheden en duidelijke uitleg over de werkwijze binnen het woningdossier. Heb je te maken met een zeer kritische doelgroep, die graag het naadje van de kous weet? Zij hebben wellicht minder uitleg nodig, maar stellen wel hogere eisen ten aanzien van de informatievoorziening. Zorg in dat geval voor voldoende detail ten aanzien van de producten en werkwijze: hiermee voorkom je vragen en geef je de klant houvast. Leef je dus in: wanneer het woningdossier meerwaarde biedt voor jouw specifieke groep klanten, wordt er veel intensiever gebruik van gemaakt.

2. Zorg voor een herkenbare uitstraling.

Een digitaal systeem biedt kopers helderheid en rust, omdat zij één duidelijke plek hebben waar alle informatie over de woning te vinden is. Het is wel belangrijk dat het woningdossier niet afwijkt van de rest van je projectcommunicatie. HomeDNA biedt je veel vrijheid om het dossier qua look en feel in te richten op een manier die past bij de rest van corporate en/of projectcommunicatie, zoals een inlogscherm naar eigen ontwerp. Ook kun je de volgorde en namen van menu-items naar wens aanpassen. Naast herkenning en consistentie draagt ook een persoonlijke benadering bij aan een prettige omgeving voor kopers. Je kunt bijvoorbeeld automatisch een persoonlijke welkomsttekst voor je kopers instellen.

3. Geef je klanten een beschermde omgeving voor sociale interactie met een forum.

Toekomstige buren kunnen via het forum in het online woningdossier alvast met elkaar kennismaken en overleggen over gemeenschappelijke belangen, zoals bijvoorbeeld de inrichting van de tuin. Dat is een stuk veiliger dan contact leggen via openbare sociale netwerken, en geeft hen een extra reden om regelmatig gebruik te blijven maken van het online woningdossier. Als organisatie kun je ervoor kiezen om te participeren en actief onderwerpen aan te snijden, of alleen te reageren indien nodig.

4. Blijf actueel en interessant.

Wil je dat je klanten vaker inloggen in hun woningdossier, geef ze daar dan wel een reden voor. Houd bijvoorbeeld actief nieuwsberichten bij waarvan je denkt dat jouw klanten het interessant vinden om te lezen. Ook kun je bijvoorbeeld YouTube video’s plaatsen om je klanten op de hoogte te houden van de voortgang op de bouwplaats.

5. Bied houvast met behulp van de tijdlijn.

De aankoop van een nieuwbouwwoning is een niet alledaagse gebeurtenis voor de meeste mensen. Zaken die vanuit de organisatie vanzelfsprekend lijken, zoals sluitingsdata en termijnen, zijn voor de koper wellicht volkomen nieuw. Bied je klanten daarom houvast in de vorm van een tijdlijn. Zo weten zij wat hen te wachten staat én wat er van hen in het proces verwacht wordt. Op deze manier maak je het tijdspad letterlijk inzichtelijk en overzichtelijk voor hen.

Ben je al gebruiker van homeDNA, maar kun je nog wel wat aanvullend advies gebruiken bij het inrichten van het woningdossier van je projecten? Onze helpdesk staat altijd voor je klaar.

Maak je als organisatie nog geen gebruik van een online woningdossier en ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden en de voordelen? Wij komen het je graag vrijblijvend laten zien: neem gerust contact met ons op voor een korte demo of een uitgebreide presentatie voor je hele team.

Contact

ECI | HomeDNA
Philipsstraat 9
3833 LC Leusden
Telefoon: 0318-548648
E-mail: info@homedna.nl

Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte gehouden worden? Laat dan hier uw e-mailadres achter.