17 mei 2022
De klantreis en de beleving van de klant staat tijdens het gehele bouwproces bij steeds meer bouwbedrijven hoog op de agenda! De klanttevredenheid kun je positief beïnvloeden door middel van een persoonlijk woningdossier en het op de hoogte houden door middel van nieuwsbrieven en bijeenkomsten. Maar hoe je het meet is echter net zo belangrijk!
Door de koppeling van homeDNA met Focus Feedback ben jij als bedrijf op de hoogte van wat er speelt en heb je kennis over je eigen bouwproces, waarmee je uiteindelijk efficiënter en effectiever te werk kunt gaan. Zo krijg je continu waardevolle informatie binnen de meetmomenten die voor jou belangrijk zijn. Waardevolle informatie op de juiste momenten stellen je in staat direct te reageren en anticiperen.
Wat is Focus Feedback?
Focus Feedback helpt al meer dan 20 jaar organisaties te verbeteren door feedback op te halen. Een groot deel van hun klanten komt uit de bouwsector, denk aan Dura Vermeer en VORM.
Met de software van Focus Feedback krijg jij inzicht in jouw prestaties, door geheel geautomatiseerd, ervaringen van klanten op te halen. En dat niet alleen, met software kun je feedback analyseren, toewijzen, opvolgen en nog veel meer.
Dave Wurms (CEO van Focus Feedback) – ”Samen zorgen we ervoor dat kopers of andere klanten niet alleen tevreden zijn, maar echt enthousiast worden van jullie dienstverlening. De enige die precies weet hoe goed jullie het doen, is jullie klant. Daarom is het van groot belang om regelmatig te peilen hoe die klant over jullie denkt. Wij helpen jullie om gedurende het gehele proces te vragen naar de ervaringen van de klant.”
NPS
Een meetinstrument voor de klantloyaliteit is de NPS. NPS staat voor Net Promoter Score, het meten van die score is een methode om de klanttevredenheid te onderzoeken. De NPS-vraag luidt als volgt: ‘Hoe waarschijnlijk is het dat je onze dienst/product zou aanbevelen bij vrienden/familie?’. Focus Feedback is één van de leveranciers van deze methode in Nederland met veel afnemers in de bouwsector. Neem een voorbeeld aan onze klanten ERA Contour en Janssen de Jong.
Door de koppeling zijn de meetmomenten beter te bewaken en zijn ze geautomatiseerd en volgens de werkelijke bouwplanning. De gegevens die nodig zijn in Focus Feedback worden automastisch verstuurd op de verschillende meetmomenten.
De koppeling zorgt voor een duidelijke inzage in de actuele klanttevredenheid. In homeDNA kun je precies bepalen welke projecten en klanten gaan deelnemen. De data wordt per pand en per klant gekoppeld aan vier meetmomenten in Focus Feedback: het tekenen van de koop-/aannemingsovereenkomst, de sluitingsdatum van ruwbouwopties, de oplevering en zes maanden na oplevering. Iedere klant ontvangt op het voor hem juiste moment, geheel geautomatiseerd, de uitnodiging voor het geven van feedback. Je hebt er gedurende het proces geen omkijken meer naar!
De koppeling met Focus Feedback is vooral een uitkomst voor de bouwbedrijven die homeDNA integraal inzetten, maar ook voor bedrijven die één of enkele van de modules van homeDNA inzetten. Ook voor bouwbedrijven die renoveren of groot onderhoud uitvoeren is de koppeling geschikt. Daarnaast is het ook mogelijk dat er in de nazorgfase na ieder reparatieverzoek een feedbackverzoek wordt verstuurd. Hier nog een aantal voordelen op een rij:
Positieve feedback kun je zien als compliment en kritische feedback kun je direct gebruiken om in gesprek te gaan met de klant en vervolgens de eigen organisatie te verbeteren.
Meer informatie over het gebruik van de koppeling met Focus Feedback? Neem dan contact op met de helpdesk. We zijn te bereiken op 010 450 63 56 of per mail helpdesk@homedna.nl tijdens kantoortijden van 8.30 tot 17.00.
ECI | HomeDNA
Philipsstraat 9
3833 LC Leusden
Telefoon: 088 – 6363950
E-mail: rhc-eu-info@ecisolutions.com
Wil je op de hoogte gehouden worden? Laat dan hier uw e-mailadres achter.