homeDNA is onderdeel van ECI Software Solutions
Sluiten
Nieuws en updates Aan de slag met makelaars, de showroom en leveranciers homeDNA

Aan de slag met makelaars, de showroom en leveranciers

28 mei 2018

Steeds meer organisaties zijn inmiddels overtuigd van het belang en de winst die te behalen is met digitalisering van bedrijfsprocessen en klantcontact. Niet verwonderlijk, want digitalisering heeft, zeker via een integraal systeem, vele voordelen. Met homeDNA is het mogelijk om zowel één ontwikkelfase als alle procedures van verkoop tot en met de garantiefase, bij nieuwbouw of tijdens een renovatie, in één systeem te laten plaatsvinden. Zo houd je grip op de gehele keten en voorkom je dat er onnodige of zelfs dubbele handelingen plaatsvinden. Bovendien kun je door middel van uitgebreide rapportages knelpunten identificeren en vroegtijdig verhelpen. Hoe betrek je externe partijen en partners bij dit digitale werkproces in een integraal systeem en zorg je ervoor dat je als team samenwerkt?

Gebruikersgroepen: werken op een need-to-know basis

Gebruikersgroepen zijn een handige manier om iedere gebruiker binnen een systeem juist die informatie aan te bieden die hij/zij nodig heeft, maar ook waar hij of zij voor geautoriseerd is. Door iedere gebruikersgroep of zelfs gebruiker zijn of haar eigen rechten en werkomgeving te geven, houd je het overzichtelijk en relevant voor iedereen. Daarnaast is het een pré om een vaste persoon binnen de organisatie, op per afdeling, verantwoordelijk te maken voor de gebruikersaccounts en vragen over homeDNA. Zo is er één duidelijk aanspreekpunt. Voor externe partijen is dit belangrijk, zodat zij weten waar ze naartoe kunnen met vragen.

Voorspoedige verkoop met een betrokken makelaar

Voor een voorspoedige verkoop is het van belang dat de makelaar zoveel mogelijk zelfstandig kan werken. Onduidelijkheden over het project of vragen van kopers of huurders die niet beantwoord kunnen worden, vertragen het proces. Een goede voorbereiding en heldere instructie voorafgaand aan de verkoop zijn dan ook onmisbaar. Maar ook tijdens het verkoopproces moeten de lijnen kort zijn. Een integraal systeem kan hieraan bijdragen. Door de verkoopmanager en de makelaar in hetzelfde systeem te laten werken, is informatie direct door te geven en zijn en blijven antwoorden op vragen inzichtelijk voor alle partijen. Doordat de verkoopmanager kan meekijken met de actuele stand van zaken en handelingen van de makelaar, is er tevens snel bij te sturen.

Afspraken en offertes showroom

Voor het aanbieden van een zo volledig mogelijke keuzelijst, waar voor iedere koper wat wils bij zit, werkt bijna iedere aannemer vandaag de dag wel met diverse showrooms. Om het voor de kopers eenduidig en overzichtelijk te houden, heeft het meerwaarde om de showroom zoveel mogelijk te betrekken bij het proces in homeDNA. Dit kan door te werken met automatische e-mails die de showroom eraan herinneren om een afspraak te maken en de datum van afgifte offerte in homeDNA in te voeren. Ook kunnen afspraken met de showrooms gemakkelijk door de kopers zelf via het woningdossier worden ingepland. De showroommedewerker kan gespreksverslagen in homeDNA aanmaken om de voortgang te noteren en dit direct voor alle partijen inzichtelijk te maken.

Korte doorlooptijden tijdens de realisatie en na oplevering

Leveranciers/onderaannemers houd je bij de les met het instellen en verzenden van automatische reminders per e-mail. Je hebt dan zelf geen omkijken meer naar het nasturen van de opdrachten. Mocht de leverancier/onderaannemer een reden hebben waarom bepaalde zaken langer duren, dan kan hij/zij dit bij de opdracht in het systeem aangeven. Voor iedereen is er dan inzichtelijk wat er speelt en hier kan rekening mee gehouden worden bij het beoordelen van de doorlooptijd. Wanneer opdrachten zijn uitgevoerd, maar alleen nog niet zijn afgemeld, wordt dit inzichtelijk in het overzicht. Voor verantwoordelijken is dit, naast de reminders, een extra herinnering voor het afronden van de opdrachten. Voor de uitvoerder of, in een later stadium, de service-afdeling, biedt dit inzicht in eventuele vertragingen.

Meer weten over de voordelen van een integraal systeem ten opzichte van externe partijen en partners? Wij komen graag bij je langs voor het geven van een presentatie, zodat we je kunnen laten zien hoe het in zijn werk gaat en direct al je vragen kunnen beantwoorden. Neem hiervoor contact met ons op.

Contact

ECI | HomeDNA
Philipsstraat 9
3833 LC Leusden
Telefoon: 088 – 6363950
E-mail: rhc-eu-info@ecisolutions.com

Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte gehouden worden? Laat dan hier uw e-mailadres achter.