Hoe zorg je voor een soepel en persoonlijk klanttraject in de nieuwbouwsector, zonder het overzicht te verliezen? ERA Contour vond het antwoord in HomeDNA. Met één centraal platform houdt het bouwbedrijf grip op maatwerkopties, administratieve processen en klantcommunicatie. In deze klantcase lees je hoe ERA Contour kopers beter begeleidt én de interne workflow optimaliseert.
In nieuwbouwproject De Soete Veste kiest ERA Contour voor maximale transparantie en betrokkenheid. Vanaf de eerste steen tot aan de oplevering krijgen kopers een unieke beleving, ondersteund door het digitale woningdossier van HomeDNA. Eén centrale plek voor al het contact, documenten én updates. Zo voelen kopers zich écht welkom, nog vóór ze de sleutel krijgen.
Nieuwsbrieven, optiekeuzes, kijkmomenten, documenten, foto’s van de bouw… alles loopt via één platform: HomeDNA. Kopers en projectteams werken samen in één overzichtelijke omgeving. Zo ontstaat rust, duidelijkheid én regie. Sanne Quik, Wooncoach bij ERA Contour: “Ik denk dat het voor ons ook wel heel fijn is én ook voor onze klanten, dat er één plek is waar wij alles doen.”
Met de afsprakentool in het woningdossier plannen kopers hun eigen kijkmoment. Makkelijk, zonder nabellen. Eventuele gebreken? Die melden ze direct in de Mijn Huis App met foto en plattegrond. Alles komt automatisch binnen in de Bouwkwaliteit App en wordt opgepakt.
Via de functie ‘Ontmoet je buren’ maken bewoners al voor de oplevering kennis met elkaar. Profielen op de kavelkaart zorgen voor verbinding, nog vóór de straat af is. Zo ontstond spontaan een buurtbarbecue na de eerste kijkdag. Meer beleving, meer betrokkenheid.